|  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
Sök

 

Allmänt


Vi säljer smycken gjorda i rostfritt stål och äkta läder.

Vårt mål är att tillgodose våra kunders behov och vi litar på att du som kund hör av dig till oss med synpunkter och idéer. Vi är ett företag som vill utvecklas tillsammans med våra kunder och era åsikter är viktiga för oss. Sortimentet uppdateras regelbundet så besök oss ofta för inspiration och nya produkter!

 

Gravyr eller handstansning


Våra smycken stansas förhand eller maskingraveras, vilket innebär att bokstäverna noggrant stansas eller graveras. Därmed får varje smycke en egen unik känsla där viss ojämnhet och oregelbundenhet uppstår vid handstansning - vilket är en del av charmen – men som även gör att spikrak text inte kan garanteras.

Priser


Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms (25%). Vi reserverar oss för eventuella fel, t ex prisuppgifter, som kan uppstå på sajten. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

Orderbekräftelse 


Efter att du har godkänt din order får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte får din orderbekräftelse, beror det troligtvis på att du angivit fel mailadress eller att din order inte har registrerats. Därför bör du alltid vid utebliven orderbekräftelse kontakta oss direkt för att säkerställa din order. info@inovadesign.se

 

Leverans & Frakt

Just nu skickar vi beställningar inom 3-7 arbetsdagar.

Vi samarbetar med Postnord och levererar dina varor med varubrev eller rekommenderat brev.

Inova Design debiterar frakt enligt följande:

Inom Sverige:

Varubrev 29 SEK
Rekommenderat 78 SEK

Inom Europa:

Varubrev 79 SEK

Spåra ditt brev

Varubrev från Posten kommer normalt direkt till din brevlåda. Du får en avisering via sms eller mail från posten när ditt brev är på väg. Informationen genom spårning av varubrev är ej lika detaljerad som rekommenderat brev.

Rekommederat brev (REK) hämtas hos närmaste ombud. Du får en avisering via sms eller mail från posten när ditt brev är på väg. Du kan även spåra brevet genom den länk du får i aviseringen.

Policy vid saknad leverans

I de väldigt få och enstaka fall Posten inte lyckas leverera din order inom beräknad tid tar vi inget ansvar för den om du valt att skicka med vanligt brev. OBS! Detta gäller enbart vanliga brev, ej rekommenderade brev. Dessa kan vi ansvara för eftersom de är spårbara under hela transporten. Om du vill kunna följa din order under transporten rekommenderar vi att du väljer rekommenderat brev i kassan när du lägger din order. Då kan du spåra din order under hela transporten. Du måste då kvittera ut din order på Postens utlämningsställe. För att kunna kvittera ut en försändelse måste du kunna legitimera dig med giltigt ID-kort, körkort etc.


Betalning


Vi samarbetar med Payson gällande betalningstjänster på inovadesign.se vilket möjliggör följande alternativ:

Betalning med Payson
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning med Payson faktura

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post ifrån Payson till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Vid försenad betalning skickar Payson en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Payson debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet från Payson till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Förskottbetalning

Obs! Detta görs endast om du lagt en beställning och valt förskottsbetalning i webbutiken!

Förskottsbetalning sker genom insättning på vårt bankgiro nr 883-3907, uppge alltid ditt ordernummer som finns angivet på orderbekräftelsen som kommer till dig via e-mail. Betalning som inte är oss tillhanda 1 vecka efter erlagd beställning makuleras. Din beställning aktiveras från det datum vi har bekräftelse från vår bank att pengarna finns insatta
EU betalningar: BIC/SWIFT-adress: ELLFSESS / IBAN nummer SE14 9020 0000 0902 3074 4291

Ångerrätt/Retur

Viktigt! Produkter som specialtillverkats:

Vid köp av produkt som är specialtillverkad för kund gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Med specialtillverkade produkter menas graverade och stansade produkter med personliga budskap/texter.


Du som kund har rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. För att returen skall godkännas måste det returnerade smycket vara i nyskick när vi får det åter. Returnera smycket tillsammans med följesedeln. Vi återbetalar köpesumman till dig inom 10 dagar efter det att vi har återfått smycket. Du står själv för returfrakten och ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss.
Läs instruktioner nedan under byten hur smyckena ska förpackas vid en retur.

 
Byten
 

Viktigt! Produkter som specialtillverkats

Vid köp av produkt som är specialtillverkad för kund gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Med specialtillverkade produkter menas graverade och stansade produkter med personliga budskap/texter.

Du har rätt att byta ett smycke 14 dagar från att du mottagit smycket.

Vid ett byte så står kunden för fraktkostnaden tillbaka till oss och vi står för den nya från oss till kund. Gäller EJ ringbyte, då står kunden för frakten till och från oss.

Detta gäller vid byte / retur av ring:

Ringen måste vara oanvänd och utan repor när vi får den åter för att bytet/returen ska godkännas. Skicka tillbaka ringen tillsammans med följesedeln och skriv vad det gäller/vilken storlek du önskar byta till. Kunden ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss. Vid byte av storlek står kunden för fraktkostnaden till och från oss.

Detta gäller vid byte / retur av armband:

Armbandet måste vara oanvänt och utan repor när vi får det åter för att bytet/returen ska godkännas. Om armbandet har en kedja så paketera in brickan noga i silkespapperet så att inte brickan repas av kedjan under frakten. Skicka tillbaka armbandet tillsammans med följesedeln och skriv vad det gäller.
Kunden ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss.

Detta gäller vid byte / retur av halsband:

Halsbandet måste vara oanvänt och utan repor när vi får det åter för att bytet/ returen ska godkännas. Paketera in hänget i silkespapperet noga så att inte hänget repas av kedjan under frakten. Skicka tillbaka halsbandet tillsammans med följesedeln och skriv vad det gäller.
Kunden ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss.

Skicka till:
Inova Design AB
Hantverkargatan 33
803 23 Gävle

Information om pantsättning 


Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB.

 

Garantier och reklamationer


Konsumentköplagen gäller då du handlar av Inova Design. Läs mer på Konsumentverkets hemsida: http://www.kov.se/. Alla garantier gäller i Sverige. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot den. Vi står självklart för returfrakt och frakt av ny vara vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt på info@inovadesign.se

Om varan skadats under transporten, anmäl skadan direkt till speditören.


Felleverans


Om du har fått fel vara, kontakta oss på info@inovadesign.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står självklart för returfrakten.


Integritetspolicy


Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.




Synpunkter, frågor och klagomål


Vårt mål är att du som kund ska vara 100 % nöjd med ditt köp. Därför är vi tacksamma för alla förslag och idéer som kan utveckla vår service ytterligare. Om du har synpunkter, frågor eller klagomål, kontakta oss så försöker vi återkoppla så snart som möjligt. E-post och beställningar behandlas under våra kontorstider, måndag-fredag 9:00-17:00. info@inovadesign.se

 
table
Inova Design AB
+46(0)70 784 0001
info@inovadesign.se