|  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
Sök

 

Villkor och info 


Allmänt


Vårt mål är att helt och hållet tillgodose våra kunders behov och vi litar på att du som kund hör av dig till oss med synpunkter och idéer. Vi är ett företag som vill utvecklas tillsammans med våra kunder och era åsikter är viktiga för oss. Sortimentet uppdateras regelbundet så besök oss ofta för inspiration och nya produkter!

 

Gravyr eller handstansning


Våra smycken stansas förhand eller maskingraveras, vilket innebär att bokstäverna noggrant stansas eller graveras. Därmed får varje smycke en egen unik känsla där viss ojämnhet och oregelbundenhet uppstår vid handstansning - vilket är en del av charmen – men som även gör att spikrak text inte kan garanteras.

 

Orderbekräftelse 


Efter att du har godkänt din order får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte får din orderbekräftelse, beror det troligtvis på att du angivit fel mailadress eller att din order inte har registrerats. Därför bör du alltid vid utebliven orderbekräftelse kontakta oss direkt för att säkerställa din order. info@inovadesign.se

 

Priser


Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella fel, t ex prisuppgifter, som kan uppstå på sajten.

 

Leverans/frakt

Just nu är det längre leveranstid än vanligt, ca 3 veckor och det går tyvärr inte att ordna snabbare då vi är bortresta.


Inova Design samarbetar med Postnord och levererar dina varor med varubrev eller rekommenderat brev.

Fast frakt (varubrev)

Inom Sverige: 29 SEK

Inom Europa: 79 SEK

Utanför Europa: 79 SEK

Sverige Rekommenderat: 78 SEK

Spåra ditt brev

Varubrev från Posten kommer normalt direkt till din brevlåda. Du får en avisering via sms eller mail från posten när ditt brev är på väg. Du kan även spåra brevet genom den länk du får i aviseringen. Informationen genom spårning av varubrev är ej lika detaljerad som rekommenderat brev.

Rekommederat brev (REK) hämtas hos närmaste ombud. Du får en avisering via sms eller mail från posten när ditt brev är på väg. Du kan även spåra brevet genom den länk du får i aviseringen.

Policy vid saknad leverans

I de väldigt få och enstaka fall Posten inte lyckas leverera din order inom beräknad tid tar vi inget ansvar för den om du valt att skicka med vanligt brev. OBS! Detta gäller enbart vanliga brev, ej rekommenderade brev. Dessa kan vi ansvara för eftersom de är spårbara under hela transporten. Om du vill kunna följa din order under transporten rekommenderar vi att du väljer rekommenderat brev i kassan när du lägger din order. Då kan du spåra din order under hela transporten. Du måste då kvittera ut din order på Postens utlämningsställe. För att kunna kvittera ut en försändelse måste du kunna legitimera dig med giltigt ID-kort, körkort etc.

Betalning


Vi samarbetar med Payson gällande betalningstjänster på inovadesign.se vilket möjliggör följande alternativ:

Betalning med Payson
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning med Payson faktura

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post ifrån Payson till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Vid försenad betalning skickar Payson en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Payson debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet från Payson till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Förskottbetalning

Obs! Detta görs endast om du lagt en beställning och valt förskottsbetalning i webbutiken!

Förskottsbetalning sker genom insättning på vårt bankgiro nr 883-3907, uppge alltid ditt ordernummer som finns angivet på orderbekräftelsen som kommer till dig via e-mail. Betalning som inte är oss tillhanda 1 vecka efter erlagd beställning makuleras. Din beställning aktiveras från det datum vi har bekräftelse från vår bank att pengarna finns insatta
EU betalningar: BIC/SWIFT-adress: ELLFSESS / IBAN nummer SE14 9020 0000 0902 3074 4291


Information om ångerrätt


Innan du returnerar varan kontakta oss alltid först på info@inovadesign.se för att få instruktioner på hur ni ska packa smycket då vi inte kan godkänna en retur som blivit repad i frakten.

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan  (dvs då paketet har hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller leveransen kommit hem till dig).

Läs mer på Konsumentverkets hemsida: http://www.kov.se/

För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste varan som returneras ligga i sin originalförpackning och vara oanvänd och i nyskick. Du betalar själv för returfrakten. Inom 10 dagar efter att vi har tagit emot och kontrollerat varan sätter vi in pengar på ditt konto.

Produkter som specialtillverkats

Vid köp av beställningsvara eller produkt som är specialtillverkad för kund gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Med specialtillverkade produkter menas graverade och stansade produkter med personliga budskap/texter.  

 

Information om pantsättning 


Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB.

 

Garantier och reklamationer


Konsumentköplagen gäller då du handlar av Inova Design. Läs mer på Konsumentverkets hemsida: http://www.kov.se/. Alla garantier gäller i Sverige. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot den. Vi står självklart för returfrakt och frakt av ny vara vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt på info@inovadesign.se

Om varan skadats under transporten, anmäl skadan direkt till speditören.


Felleverans


Om du har fått fel vara, kontakta oss på info@inovadesign.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står självklart för returfrakten.


Tvist


Vid eventuell tvist tillämpas Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer på Allmänna reklamationsnämndens hemsida: http://www.arn.se/.


Synpunkter, frågor och klagomål


Vårt mål är att du som kund ska vara 100 % nöjd med ditt köp. Därför är vi tacksamma för alla förslag och idéer som kan utveckla vår service ytterligare. Om du har synpunkter, frågor eller klagomål, kontakta oss så försöker vi återkoppla så snart som möjligt. E-post och beställningar behandlas under våra kontorstider, måndag-fredag 9:00-17:00. info@inovadesign.se

 
table
Inova Design AB
+46(0)70 784 0001
info@inovadesign.se