|  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
Sök

Vanliga frågor

 

Varför har ni inte svarat på mitt mail?

Vi svarar alltid på alla mail och har för avsikt att svara så snabbt vi kan. Under vardagar så svarar vi normalt sett samma dag, men i enstaka fall kan det dröja ytterligare en dag. Om du skrivit flera mail till oss utan att få svar så kolla gärna så att våra svar inte av misstag hamnat i din skräpkorg

Måste jag skapa ett konto för att handla?

Nej, du kan handla som gäst utan att ha ett konto. Om du väljer att skapa ett konto får du tillgång till din orderhistorik där du kan se om ordern är skickad och då finns även dina adressuppgifter registrerade vilket snabbar upp ditt nästa köp. Som registrerad kund kommer du även att erbjudas unika erbjudanden.

Hur lägger jag en order hos er?

När du hittat något du vill köpa så fyller du i uppgifter om storlek/färg/text etc. på den artikel du vill ha och trycker sedan på knappen ”lägg i varukorgen”. Längst upp till vänster på sidan kan du sedan se knapparna ”varukorg” eller ”till kassan”. För att slutföra ditt köp går du till kassan och fyller i dina kontaktuppgifter samt väljer betalningsmetod och leveranssätt. När du gjort detta trycker du på knappen ”fortsätt” – där ser du en sammanfattning av din beställning som du godkänner genom att bekräfta beställningen. Du omdirigeras nu till Payson där du slutför ditt köp via betalkort/internetbank eller faktura. En orderbekräftelse skickas till den mailadress du angett.

(Observera att alla beställningar läggs i vår webbutik. Vi tar inte emot beställningar via mail eller facebook.)

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, skickas varorna ändå?

Om din order gått igenom så skickas alltid en orderbekräftelse till din mail. Har du genomfört ett köp och inte fått en orderbekräftelse så kontakta oss omgående så att inga missförstånd uppstår. Den vanligaste anledningen till att kunden inte får en orderbekräftelse är att fel e-mailadress blivit angiven. I enstaka fall kan även ett tekniskt fel uppstått som gjort att köpet blivit avbrutet. Kontakta oss så ser vi vad som orsakat utebliven orderbekräftelse.

När skickas min order?

Leveranstid just nu:

Just nu är det längre leveranstid än vanligt, ca 3 veckor och det går tyvärr inte att ordna snabbare då vi är bortresta.

 

Vad är skillnaden på Varubrev och rekommenderat brev?

Varubrev skickas direkt hem till din brevlåda. Dessa är till viss del spårbara.

Rekommenderat brev (REK) skickas till dig och hämtas ut hos ombud. Dessa är spårbara.

Går det att hämta min beställning hos er eller måste den skickas?

Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda uthämtning hos oss, alla ordrar skickas med posten.

Vad är det för skillnad på gravyr och stansning?

När vi graverar våra smycken så används en datorstyrd maskin som ”ritsar” med en diamantspets på ytan. Det ger en mer exakt utformning av text och symboler, men går inte lika djupt ner i materialet som stansning gör. Vid stansning så hamras varje bokstav in i smycket för hand och det skapar en mer ”handgjord” känsla.

Går det att ändra text/budskap på smycket jag beställt?

Om vi inte hunnit påbörja din beställning så går det att ändra utan problem, kontakta oss omgående för detta. Är smycket redan skapat och du skulle vilja ändra/byta text går det i vissa fall att ordna. Avgörande för detta är om det är att betrakta som specialbeställt, alltså med en specifik text som inte går att sälja till annan kund, eller om texten är allmän. Exempel på en text som är allmän är ”Älskad Mamma”    

Går det att byta/returnera varor jag köpt?

Vid retur av smycken så byter/återköps dessa om de är av allmän karaktär, alltså om de är utan text eller har budskap som ”Älskad Mamma” ”Du är kung i våra hjärtan” etc. Smycken som är personligt anpassade med namn och specifika texter, som är unik för kunden, kan vi dock i normalfall inte ta tillbaka - då dessa inte kan säljas till annan kund.

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka ett smycke så instruerar vi dig hur du ska gå till väga.

 

 
table
Inova Design AB
+46(0)70 784 0001
info@inovadesign.se