|  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
Sök

Vanliga frågor

 

När skickas min order?

Leveranstiden just nu är ca 7 arbetsdagar.


Är era smycken nickelsäkra?

Våra smycken är gjorda i rostfritt stål och är nickelsäkra enligt EUs nickeldirektiv.

 

Varför har ni inte svarat på mitt mail?

Vi svarar alltid på alla mail och har för avsikt att svara så snabbt vi kan. Under vardagar så svarar vi normalt sett samma dag, men i enstaka fall kan det dröja ytterligare en dag. Om du skrivit flera mail till oss utan att få svar så kolla gärna så att våra svar inte av misstag hamnat i din mails skräpkorg.

 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, skickas varorna ändå?

Om din order gått igenom så skickas alltid en orderbekräftelse till din mail. Har du genomfört ett köp och inte fått en orderbekräftelse så kontakta oss omgående så att inga missförstånd uppstår. Den vanligaste anledningen till att kunden inte får en orderbekräftelse är att fel e-mailadress blivit angiven. I enstaka fall kan även ett tekniskt fel uppstått som gjort att köpet blivit avbrutet. Kontakta oss så ser vi vad som orsakat utebliven orderbekräftelse.

 

Måste jag skapa ett konto för att handla?

Nej, du kan handla som gäst utan att ha ett konto. Om du väljer att skapa ett konto får du tillgång till din orderhistorik där du kan se om ordern är skickad och då finns även dina adressuppgifter registrerade vilket snabbar upp ditt nästa köp. Som registrerad kund kommer du även att erbjudas unika erbjudanden.

 

Hur lägger jag en order hos er?

När du hittat något du vill köpa så fyller du i uppgifter om storlek/färg/text etc. på den artikel du vill ha och trycker sedan på knappen ”lägg i varukorgen”. Längst upp till vänster på sidan kan du sedan se knapparna ”varukorg” eller ”till kassan”. För att slutföra ditt köp går du till kassan och fyller i dina kontaktuppgifter samt väljer betalningsmetod och leveranssätt. När du gjort detta trycker du på knappen ”fortsätt” – där ser du en sammanfattning av din beställning som du godkänner genom att bekräfta beställningen. Du omdirigeras nu till Payson där du slutför ditt köp via betalkort/internetbank eller faktura. En orderbekräftelse skickas till den mailadress du angett.

(Observera att alla beställningar läggs i vår webbutik. Vi tar inte emot beställningar via mail eller facebook.)


Vad gäller vid ångerrätt/retur?

Viktigt! Produkter som specialtillverkats:

Vid köp av produkt som är specialtillverkad för kund gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Med specialtillverkade produkter menas graverade och stansade produkter med personliga budskap/texter.


Du som kund har rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. För att returen skall godkännas måste det returnerade smycket vara i nyskick när vi får det åter. Returnera smycket tillsammans med följesedeln. Vi återbetalar köpesumman till dig inom 10 dagar efter det att vi har återfått smycket. Du står själv för returfrakten och ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss.
Läs instruktioner nedan under byten hur smyckena ska förpackas vid en retur.


Vad gäller vid byten?

Viktigt! Produkter som specialtillverkats

Vid köp av produkt som är specialtillverkad för kund gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Med specialtillverkade produkter menas graverade och stansade produkter med personliga budskap/texter.

Du har rätt att byta ett smycke 14 dagar från att du mottagit smycket.

Vid ett byte till annan storlek eller annan text så står kunden för fraktkostnaden tillbaka till oss och vi står för den nya från oss till kund.

Detta gäller vid byte / retur av ring:

Ringen måste vara oanvänd och utan repor när vi får den åter för att bytet/returen ska godkännas. Skicka tillbaka ringen tillsammans med följesedeln och skriv vad det gäller/vilken storlek du önskar byta till. Kunden ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss.

Detta gäller vid byte / retur av armband:

Armbandet måste vara oanvänt och utan repor när vi får det åter för att bytet/returen ska godkännas. Om armbandet har en kedja så paketera in brickan noga i silkespapperet så att inte brickan repas av kedjan under frakten. Skicka tillbaka armbandet tillsammans med följesedeln och skriv vad det gäller.
Kunden ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss.

Detta gäller vid byte / retur av halsband:

Halsbandet måste vara oanvänt och utan repor när vi får det åter för att bytet/ returen ska godkännas. Paketera in hänget i silkespapperet noga så att inte hänget repas av kedjan under frakten. Skicka tillbaka halsbandet tillsammans med följesedeln och skriv vad det gäller.
Kunden ansvarar för smycket tills dess det ankommit till oss.

Skicka till:
Inova Design AB
Hantverkargatan 33
803 23 Gävle


Vad är skillnaden på Varubrev och rekommenderat brev?

Varubrev skickas direkt hem till din brevlåda. Dessa är till viss del spårbara.

Rekommenderat brev (REK) skickas till dig och hämtas ut hos ombud. Dessa är spårbara.

 

Går det att hämta min beställning hos er eller måste den skickas?

Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda uthämtning hos oss, alla ordrar skickas med posten.

 

Vad är det för skillnad på gravyr och stansning?

När vi graverar våra smycken så används en datorstyrd maskin som ”ritsar” med en diamantspets på ytan. Det ger en mer exakt utformning av text och symboler, men går inte lika djupt ner i materialet som stansning gör. Vid stansning så hamras varje bokstav in i smycket för hand och det skapar en mer ”handgjord” känsla.

 

Går det att ändra text/budskap på smycket jag beställt?

Om vi inte hunnit påbörja din beställning så går det att ändra utan problem, kontakta oss omgående för detta. Är smycket redan skapat och du skulle vilja ändra/byta text går det i vissa fall att ordna. Avgörande för detta är om det är att betrakta som specialbeställt, alltså med en specifik text som inte går att sälja till annan kund, eller om texten är allmän. Exempel på en text som är allmän är ”Älskad Mamma”    

 
table
Inova Design AB
+46(0)70 784 0001
info@inovadesign.se